Spoorbouwmachines voor de Rail-Infra

Baveck biedt eigen producten en maatwerk voor de rail-infra. De spoorbouwmachines kunnen geheel in eigen huis ontwikkeld en geproduceerd worden volgens EN 15746-1 & 2, EN 15954-1 & 2 en andere bijhorende normen.

Railtrailer (Flatlorrie)

Baveck heeft in eigen beheer een railtrailer ontwikkeld en geproduceerd. Deze railtrailer is robuust gebouwd en toch relatief licht met zijn 2250 kg eigengewicht. Karakteriserend aan de railtrailers is de lage rolweerstand van de robuuste wielassen en de schommelconstructie die het mogelijk maakt een verkanting van 180 mm te behalen.
Tevens is de flatlorrie door deze schommelconstructie samen met tramwielen goedgekeurd voor een minimale boogstraal van 25 meter.
De lorrie is uitvoerbaar met zowel hydraulische als lucht remmen en is zelfs uitvoerbaar met combinatieremmen. Ook bij de hydraulische beremming is een noodrem mogelijk door de eigen ontwikkelde remcilinder.
Op de flatlorrie zijn verschillende opbouwmogelijkheden mogelijk. Zoals een containerbak, ballast losbak, bovenleiding haspelunit, personenbak, betonmixer en uitstrooier, oprijplanken, etc.

Railtrailer flatlorriei

spoorbouwmachines railinfra

Spooronderstel aanbouw

Baveck ontwikkeld en bouwt spooronderstellen voor diverse machines. Denk hierbij aan de Toyota rail, Atlas kranen, rupskranen, Vredo, etc. De onderstellen worden uitgerust met eigen gemaakte en geharde wielen wat zorgt voor minimale slijtage.

Spooronderstel aanbouw

Spooronderstellen machine

Lasaanhanger

Veelzijdige aanhanger die zowel op de rails als op de openbare weg prima toepasbaar is. De aanhanger heeft als functie, het vervoeren van personeel en materiaal naar de werkplek waar las en/of onderhoud werkzaamheden aan rails dienen te worden uitgevoerd. Kenmerkend aan de lasaanhanger is de robuustheid en de betrouwbaarheid. Nadelig kan het gewicht worden beschouwd. Dit is tegenwoordig ook op te lossen door hogesterkte staalsoorten te gebruiken, zodat het gewicht zover wordt verlaagd dat het totale te transporteren gewicht onder de 2700 kg blijft. Hierdoor is de lasaanhanger ook met lichtere trekkende voertuigen te gebruiken.

Rail las aanhanger


Kraanaanbouwdelen

Het is ook mogelijk om kraanaanbouwdelen zoals de dwarsliggerklem en de MDV-bak te laten fabriceren. Verder is het ook mogelijk om een declipseur of spoorstaafontroester te laten fabriceren en zelfs een volautomatische schroefmachine is een mogelijkheid.

Kraanaanbouwdelen

Als u vragen heeft, of u heeft een uitdaging voor ons. Neem contact op!
 
 
 

Ons assortiment in 'Spoorbouwmachines voor de Rail-Infra'